W jaki sposób pozyskiwać cyfrowe talenty w dobie transformacji technologicznej?
Coraz więcej liderów biznesu poświęca w ostatnim czasie sporo uwagi cyfrowej transformacji. Trudno się temu dziwić – to bowiem właśnie za jej sprawą w szeregu przedsiębiorstw zachodzą realne zmiany. By jednak przyniosły one wymierne zyski, niezbędne będzie wzmocnienie zespołu osobami, które w pełni swobodnie poruszają się po cyfrowym świecie.
Jak pokazują badania, w bieżącym roku największa część budżetów marketingowych zostanie przeznaczona na e-handel, e-reklamę oraz strony internetowe. Stanowi to potwierdzenie faktu, iż sektor digital jest traktowany w sposób priorytetowy, bez względu na branżę.
W obecnych czasach, coraz większą rolę w zespołach marketingowych odgrywają eksperci od reklamy online – reklamy w wyszukiwarkach, mediów społecznościowych czy content marketingu.
Specjaliści, których zatrudnimy w naszym dziale digital to osoby mające nieco odmienne priorytety –w większości przypadku chcą oni widzieć efekty swojej pracy już od pierwszych dni zatrudnienia. W związku z tym, szczególną uwagę należy tu zwrócić na atrakcyjność projektów, które zostaną im przydzielone. W świecie cyfrowych technologii terminy realizacji projektów są krótsze, a ich wyniki pojawiają się znacznie szybciej. W związku z tym, specjaliści z obszaru digital skupiają się głównie na najistotniejszych zadaniach, a nie na pełnym spektrum swoich obowiązków.
Najlepsi cyfrowi specjaliści będą mogli wybierać spośród co najmniej kilku ofert pracy. W związku z tym, nawet bardzo atrakcyjna pensja może okazać się niewystarczająca, by chcieli oni dołączyć do naszego zespołu. Niekiedy równie ważną rolę odgrywać będą odczucia w stosunku do nas jako do przyszłego pracodawcy oraz wrażenie, jakie odniosą w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej. Bardzo ważne są dla nich również employer branding, kultura korporacyjna oraz benefity pozapłacowe.
Jak zatem prowadzić rekrutację do digitalu? W pierwszej kolejności niezbędne będzie stworzenie jasnego i zrozumiałego opisu stanowiska. Podczas ustalania wysokości wynagrodzenia, należy w sposób realistyczny podchodzić do stawek rynkowych. Brać pod uwagę należy tutaj fakt, że na lokalnym rynku brakować może wykwalifikowanych kandydatów. Taka oferta powinna odpowiadać wartości, jaką nowy pracownik może wnieść do naszego przedsiębiorstwa. Zalecane jest również skrócenie procesu rekrutacji do niezbędnego minimum (tutaj z pomocą przyjdzie firma rekrutacyjna HR). Pokażemy w ten sposób, że jesteśmy elastyczni i szybko podejmujemy decyzje.
Jeżeli już uda nam się znaleźć kandydata idealnego, pozwólmy mu już od pierwszych dni mieć możliwość rozwoju i wpływania na zakres wykonywanych obowiązków. Mądrze zaplanowana ścieżka rozwoju to gwarancja zadowolonego, spełnionego pracownika!