Co warto wiedzieć, zanim zdecydujemy się zostać kierownikiem sklepu?

Zakres działań naszej firmy obejmuje między innymi szkolenia dla kierowników sklepu. Jakie wymagania należy spełnić, by móc dobrze wykonywać ten zawód? Jakich obowiązków można spodziewać się na tym stanowisku? Odpowiedź – poniżej.

Spora część pracodawców wymaga od osób chcących zostać kierownikiem sklepu wykształcenia wyższego. Preferowane są tutaj kierunki związane z ekonomią oraz marketingiem. Niezbędne jest doświadczenie w handlu, w zarządzaniu personelem (umiejętność tę mogą państwo posiąść zapisując się na nasze szkolenia dla kierowników sklepu) oraz umiejętność obsługi kasy fiskalnej oraz komputera. W wielu przypadkach potencjalny kandydat posiadać musi również, co najmniej komunikatywną, znajomość języka angielskiego.

Do cech idealnego kierownika sklepu zaliczyć można: otwartość, komunikatywność, umiejętności w zarządzaniu ludźmi, odpowiedzialność, dobrą organizację pracy, spostrzegawczość, wysoką motywację oraz nastawienie na osiąganie założonych sobie celów.

Zakres obowiązków kierownika sklepu przedstawia się następująco:

  • Organizacja procesu sprzedaży
  • nadzór nad realizacją planów sprzedażowych
  • organizacja oraz kontrola pracy podległego zespołu
  • ustalanie grafiku
  • rekrutacja pracowników
  • motywowanie pracowników
  • troska o wysoki poziom obsługi klienta
  • dbałość o stosowną gospodarkę magazynową sklepu, monitorowanie stanu zapasów
  • utrzymywanie kontaktów z dostawcami
  • negocjowanie warunków zawieranych transakcji
  • tworzenie raportów sprzedażowych
  • dbałość o przestrzeganie procedur i standardów
  • ustalanie cen produktów oferowanych przez sklep
  • kreowanie polityki marketingowej sklepu oraz jego promocja
  • nadzorowanie stosownej ekspozycji produktów
  • nadzór nad prawidłową obsługą reklamacji.

Średnie zarobki kierownika sklepu zaczynają się od 4500 złotych.

Zobacz także: