Jak rekrutować pracowników do działu obsługi klienta?

Odpowiednio dobrani pracownicy do działu obsługi klienta to klucz do sukcesu naszej firmy. Profesjonalnie obsłużeni będą bardziej skłonni do ponownego skorzystania z naszych usług i polecenia ich osobom ze swojego otoczenia. Wysoka jakość obsługi klienta przedkłada się również na wzrost przychodów firmy – osoby zadowolone z niej będą skłonne zapłacić więcej za daną usługę czy produkt podczas kolejnego kontaktu z przedsiębiorstwem. W jaki sposób rekrutować pracowników do tego działu?

Pierwszy krok stanowić powinno profesjonalnie przygotowanie oferty o pracę. Zamiast standardowej jej formy, warto wykazać się kreatywnością – to sprawdzony sposób na przyciągnięcie uwagi potencjalnego kandydata. W tym celu:

  • Nadajmy stanowisku, na jakie potrzebujemy pracownika oryginalną nazwę. Może być to na przykład Customer Champion czy Happiness Hero. Żaden kandydat nie przejdzie obojętnie obok tak ciekawie zatytułowanego ogłoszenia.
  • Sama nazwa stanowiska to jednak nie wszystko. Aby przyciągnąć uwagę, niezbędne będzie również przygotowanie kreatywnego opisu oferty pracy. Powinien on jasno pokazywać, że szukamy wyłącznie wyjątkowych ludzie, gotowych do podejmowania wyzwań, osiągania sukcesów i dostarczania najlepszych rezultatów.
  • Jeżeli udało nam się już przyciągnąć uwagę potencjalnego kandydata, pora na pokazanie mu, dlaczego warto aplikować właśnie do naszej firmy. W tym celu, pokażmy w jaki sposób podchodzimy do biznesu i opieki nad Klientami. Dobrze do tego celu sprawdzi się umieszczony w treści ogłoszenia link przekierowujący do specjalnie stworzonej podstrony, na której zaprezentujemy nasze dotychczasowe sukcesy, benefity, na które mogą liczyć pracownicy czy krótkie wywiady z osobami aktualnie zatrudnionymi w naszej firmie, którzy z sukcesem rozwijają swoją karierę. To także doskonałe miejsce na opublikowanie krótkiego filmiku, animacji czy zdjęć.