Jak pozyskiwać aplikacje kandydatów z różnych źródeł?

Korzystanie z kilku różnych kanałów umożliwia na dotarcie do większej liczby potencjalnych kandydatów, a co za tym idzie – zwiększa szanse na znalezienie idealnie dopasowanego do potrzeb organizacji pracownika. Które ze źródeł są najbardziej efektywne i w jaki sposób prowadzić rekrutację w sytuacji, kiedy aplikacje spływają do nas z kilku kanałów?

Zanim zdecydujemy się na opublikowanie ogłoszenia, zastanówmy się, które z kanałów będą najbardziej dopasowane do naszych potencjalnych kandydatów. W innych miejscach pracy szukają sprzedawcy w innych – specjaliści IT czy stażyści.

W przypadku rekrutacji stałych, warto rozważyć executive search lub direct search, czyli media społecznościowe o charakterze biznesowym oraz prywatnym, jak LinkedIn czy Facebook, networking oraz systemy poleceń pracowniczych (ostatnie z nich pozwalają nie tylko pozyskać kandydatów, lecz także wspierają employer branding). Przy rekrutacjach na stanowiska niższego szczebla, doskonale sprawdzą się portale ogłoszeniowe, tak lokalne, jak i ogólnopolskie. Jeżeli z kolei szukamy praktykantów czy stażystów, skorzystajmy z biur karier oraz kół naukowych funkcjonujących na uczelniach. Skupiają one w jednym miejscu nawet kilkanaście tysięcy potencjalnych pracowników i wspierają pracodawców na przykład przez przeprowadzenie wstępnej selekcji i przesłanie do rekrutera listy wybranych kandydatów.

Portale ogłoszeniowe pozwalają nam dotrzeć do najszerszej grupy potencjalnych pracowników. Do ich zalet zalicza się także możliwość wgrania dokumentów aplikacyjnych do systemu, co znacznie ułatwia cały proces. Stosowne algorytmy wyświetlania ogłoszeń kandydatom filtrują i dopasowują oferty do potencjalnego pracownika, zwiększając szanse na dotarcie do osób o poszukiwanych kwalifikacjach.

Warto również rozważyć zamieszczenie na swojej stronie zakładki Kariera. Możemy ją wykorzystać jako narzędzie wspierające Candidate Experience, zamieszczając na niej informacje odnośnie przygotowania do rozmowy rekrutacyjnej czy opis poszczególnych jej etapów. Wspomnianą zakładkę udostępnić możemy także w naszym newsletterze i kanałach Social Media.