Direct search i executive search – co to takiego?
Powszechną sytuacją na rynku pracy jest taka, w której pracownik poszukuje pracy. Coraz częściej mamy jednak do czynienia z czymś zupełnie odwrotnym, a mianowicie poszukiwaniem kandydatów przez pracodawców. Jako że niekiedy znalezienie idealnej osoby graniczy z cudem, wiele przedsiębiorstw decyduje się na działania rekrutacyjne oparte o tak zwany search.
Direct search polega na aktywnym poszukiwaniu pracownika oraz bezpośrednim docieraniu do niego z inicjatywy pracodawcy. Gdy zależy nam na znalezieniu kandydata na stanowisko menadżerskie, dyrektorskie czy zarządcze, ten rodzaj bezpośrednich poszukiwań nazywany jest mianem executive search. Warszawa jest jednym z miast na terenie których nasza firma prowadzi takie działania. Za ich realizację odpowiadają wykwalifikowani rekruterzy z wieloletnim doświadczeniem. Korzystają oni z zarówno z firmowych, jak i wewnętrznych baz rekrutacyjnych, a także sieci kontaktów – tak własnych, jak i współpracowników czy partnerów biznesowych.
Osoby, które szukają pracy i chcą zostać zauważone przez potencjalnego pracodawcę, pamiętać powinny przede wszystkim o aktualnym, rzetelnie przygotowanym profilu na biznesowych portalach takich, jak chociażby LinkedIn. Znaleźć powinny się tam szczegółowe informacje na temat zajmowanych stanowisk, zakresie obowiązków na każdym z nich, a także przebytych szkoleniach. Warto również zastanowić się, co mogłoby zachęcić potencjalnego rekrutera do nawiązania z nami kontaktu.
Oprócz tego, do każdej rozmowy kwalifikacyjnej czy spotkania biznesowego należy podchodzić profesjonalnie, dążąc do zaprezentowania się z jak najlepszej strony. Warto także regularnie chodzić na spotkania networkingowe i branżowe odbywające się w naszym mieście – to doskonała okazja do wymiany kontaktów.