Czym zajmuje się regionalny kierownik sprzedaży?
Prowadzone przez nas szkolenia retail skierowane są między innymi do kierowników sprzedaży i mają na celu podwyższenie ich kompetencji tak, by mogli jeszcze lepiej wykonywać swoje obowiązki. Czym zajmuje się osoba na takim stanowisku? Jakie cechy powinna posiadać?
Regionalny kierownik sprzedaży powinien mieć wykształcenie wyższe – ekonomiczne lub z branży, w której działa firma, do której aplikuje, lecz oczywiście nie jest to regułą. Niezbędne będzie również, co najmniej kilkuletnie, doświadczenie w zarządzaniu sprzedażą oraz w sprzedaży produktów z sektora reprezentowanego przez dane przedsiębiorstwo. Na tym stanowisku wymagana jest również dobra znajomość rynku, płynne posługiwanie się językiem angielskim, obsługa komputera oraz prawo jazdy kategorii B.
Osoba na tym stanowisku powinna być komunikatywna, potrafić pracować w zespole, cechować się zdolnościami negocjacyjnymi, samodzielnością w działaniu, pewnością siebie, odpowiedzialnością oraz odpornością na stres. Jeżeli chcą Państwo podnieść któreś z wymienionych wyżej kompetencji, zapraszamy na nasze szkolenia retail.
Do zadań regionalnego kierownika sprzedaży należy między innymi:
- tworzenie planów sprzedażowych oraz kontrola ich realizacji
- zarządzanie zespołem przedstawicieli handlowych (szkolenie, motywowanie, dbanie o odpowiednie środowisko pracy, rozliczanie z powierzonych zadań)
- sprawowanie nadzoru nad pracą podległych jednostek
- kontrola standardów sprzedaży
- monitorowanie rynku oraz działań konkurencji
- negocjowanie warunków handlowych z klientami
- analizowanie potrzeb klientów
- reprezentowanie firmy oraz dbanie o jej pozytywny wizerunek.
Zarobki osoby na tym stanowisku wahają się między 8 500 a 12 000 złotych.