Czym zajmuje się Visual Merchandiser?

Mówiąc o branży retail, coraz częściej spotkać można się z pojęciem takim, jak Visual Merchandising. Czym zajmuje się osoba odpowiedzialna za ten obszar?

Visual Merchandiser odpowiedzialny jest za opracowywanie strategii ekspozycji produktu. Jego zadaniem jest zadbanie o stosowną prezentację oraz ciekawe, przykuwające uwagę połączenia stylów oraz kolorów. Pomaga on w zrozumieniu danej kolekcji, dzięki czemu staje się ona bardziej czytelna dla potencjalnego klienta.

Cechy, które powinien posiadać idealny VM to kreatywność, otwartość, rzetelność, odpowiedzialność, umiejętność pracy w zespole oraz pod presją czasu i chęć rozwoju. Kluczową kwestię odgrywa tu również umiejętność oddziaływania na emocje, co jest gwarancją sukcesu w tym zawodzie.

W swojej codziennej pracy, Visual Merchandiser uwzględniać powinien zarówno charakter danej kolekcji nadany przez projektanta, jak i sposób na jej promocję stworzony przez dział marketingu. Niezwykle cenne źródło informacji stanowi personel, który ma bezpośredni kontakt z klientami. Dysponując odpowiednią wiedzą, VM przygotowuje projekt sklepu w programach graficznych lub bezpośrednio w pracowni. Niezwykle ważne jest uwzględnienie tutaj dostępnej przestrzeni oraz budżetu.

Jeżeli działają Państwo w Warszawie, rekrutacjami retail, między innymi na stanowisko Visual Merchandisera, zajmuje się nasza firma. Zapraszamy do kontaktu!

Zobacz także: